Kompetencje Rady Rodziców
Szanowni Państwo,
Rada Rodziców w swojej działalności w naszej szkole kieruje się przede wszystkim dobrem uczniów, a także stara się budować harmonijne relacje z Dyrekcją Szkoły i Gronem Pedagogicznym.
Na pierwszym zebraniu Rady Rodziców w nowym roku szkolnym członkowie Rady wybierają Prezydium w składzie: przewodniczący, dwóch wiceprzewodniczących, sekretarz oraz skarbnik,
Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności wewnętrzną strukturę i tryb pracy Rady.
Rada Rodziców podejmuje wszelkie decyzje w formie uchwał. Treść zebrań jest dokumentowana w postaci protokołów.
Rada Rodziców jest społecznym organem reprezentującym wszystkich rodziców uczniów szkoły, a jej kadencja trwa jeden rok szkolny. Rada Rodziców współpracuje z Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim oraz organizacjami działającymi w szkole.
Do kompetencji Rady Rodziców należy:
- występowanie do Dyrektora i innych organów szkoły, organu prowadzącego szkołę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły,
- uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu profilaktyczno-wychowawczego,
- opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły,
- opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły,
- opiniowanie możliwości podjęcia w szkole działalności przez stowarzyszenie lub inną organizację, w szczególności organizację harcerską,
- opiniowanie dorobku zawodowego nauczycieli, w związku z ubieganiem się przez nich o awans zawodowy na stopień nauczyciela kontraktowego, mianowanego i dyplomowanego,
- występowanie do dyrektora z wnioskiem o wprowadzenie obowiązku noszenia przez uczniów (na terenie szkoły) jednolitego stroju oraz udział w określeniu wzoru tego stroju,
- występowanie z wnioskami o dokonanie oceny pracy dyrektora i nauczycieli,
- występowanie z wnioskiem o powołanie rady szkoły,
- wybór przedstawicieli rodziców do rady szkoły, komisji oraz innych organów, których przepisy przewidują udział przedstawicieli rodziców uczniów danej szkoły,
- wybór przedstawicieli rady do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora,
- uchwalanie corocznego preliminarza rady i jego zmian,
- zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego rady,
- uchwalanie propozycji wysokości składek rodziców,
- podejmowanie decyzji o sposobach wydatkowania zebranych funduszy,
- gromadzenie i przechowywanie na odrębnym rachunku bankowym Rady Rodziców funduszy z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł w celu wspierania działalności statutowej szkoły,
- uchwalenie regulaminu swojej działalności,
- wnioskowanie, gdy nie została utworzona rada szkoły, wspólnie z radą pedagogiczną i samorządem uczniowskim do organu prowadzącego szkołę o nadanie imienia szkole lub o zmianę albo uchylenie nadania imienia,
- możliwość udziału w pracach zespołu powypadkowego powołanego przez dyrektora szkoły w związku z wypadkiem ucznia.
Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców szkoły oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły, a w szczególności wspomagania realizacji celów i jej zadań.
Rada Rodziców corocznie wydaje fundusze m.in. na:
- pomoc dla uczniów,
- nagrody i dyplomy dla uczniów biorących udział w konkursach, zawodach sportowych i innych ważnych inicjatywach,
- nagrody dla wybitnych uczniów,
- wydatki okolicznościowe i imprezy cykliczne, odbywające się w szkole.
Szanowni Państwo, to właśnie dzięki Waszej pomocy i wsparciu finansowemu, możemy cały czas doskonalić naszą szkołę i uatrakcyjnić proces nauczania, dlatego zachęcamy Państwa do wpłacania składek na fundusz Rady Rodziców i branie czynnego udziału w naszej działalności.
Zachęcamy do kontaktu:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zarząd Rady Rodziców
Poradnik "Rady Rodziców - kompetencje i zasady działania"